SAD: Kongres želi regulisati političko oglašavanje na internetu
SAD: Kongres želi regulisati političko oglašavanje na internetu
Američki Kongres želi regulisati političko oglašavanje putem Facebooka, Twittera i Googlea na isti način kao i kod radiotelevizijskih kuća.
Nakon što je otkriveno da su ruske kompanije kupovale oglase na Facebooku s ciljem da utječu na rezultate američkih predsjedničkih izbora 2016. godine, grupa senatora kreirala je prijedlog zakona pod nazivom "Honest Ads Act", koji bi internet kompanije natjerao da prate ista pravila političkog oglašavanja koja radio i televizijske stanice prate decenijama.
Nove smjernice bi od internet oglašivača zahtijevale da otvoreno navode ko plaća za političke reklame koje prikazuju, te da javnim učine podatke o tome koliko je novca plaćeno za određenu kampanju, ko je ciljna publika, kako izgleda kampanja i koliko je puta prikazana. Internet kompanije bi također bile obavezne potruditi se da provjere da reklame tog tipa, direktno ili indirektno, ne plaćaju strani državljani ili organizacije.
Predstavnici Facebooka i sami su priznali potrebu za promjenama u postojećem sistemu oglašavanja na društvenim mrežama, te najavili nove pravilnike i povećanu transparentnost, a i ostale kompanije su izrazile spremnost za suradnju sa Kongresom na rješavanju problema zloupotrebe online oglašavanja.
Prijedlog zakona, koji između ostalih podržava i senator John McCain, pred američkim Kongresom će biti predstavljen u četvrtak, 19. oktobra.