Facebook: Potreban transparentniji i bolje kontrolisan sistem oglašavanja
Facebook: Potreban transparentniji i bolje kontrolisan sistem oglašavanja
05/10/2017
Nakon što je otkriveno da su ruske kompanije kupovale oglase na Facebooku s ciljem da utječu na rezultate američkih predsjedničkih izbora 2016. godine, ova popularna društvena mreža najavila je promjene u svom sistemu oglašavanja koje bi trebale spriječiti slične zloupotrebe u budućnosti.
Interni Facebookov tim za provjeru i brisanje reklama namjerava zaposliti još hiljadu ljudi u narednoj godini, te dodatno investirati u tehnologiju mašinskog učenja, s ciljem razvoja načina prepoznavanja, označavanja i brisanja sumnjivog oglašivačkog sadržaja. Kompanija je najavila i dodatke svojim politikama oglašavanja koje se odnose na "suptilno izražavanje nasilja", te traženje dodatne dokumentacije za kupovinu političkih reklama na Facebooku. Facebook će također povećati transparentnost oglašavanja, te će platforma za prikaz reklama biti otvorena tako da svi korisnici, ukoliko žele, mogu vidjeti sve reklame bilo koje organizacije, ne samo one koje su usmjerene na njih.
Promjene u sistemu oglašavanja popularne društvene mreže rezultat su istrage koja je pokazala da je oko 470 korisničkih računa i Facebook stranica povezanih sa ruskom kompanijom pod imenom "Internet Research Agency" kupilo oko tri hiljade Facebook reklama polarizirajućeg političkog sadržaja (na teme poput imigracije, LGBT prava, rase, prava na nošenje oružja i slično), u vrijednosti od 100 hiljada dolara, s ciljem utjecaja na rezultate američkih predsjedničkih izbora u oktobru 2016. Reklame je vidjelo oko 10 miliona korisnika Facebooka u SAD-u prije nego što je slučaj otkriven.
Izvor: Tech Crunch, Recode