Google, Meta, Microsoft i TikTok dostavili izvještaj o implementaciji Kodeksa dobre prakse za suzbijanje dezinformacija

Google, Meta, Microsoft i TikTok dostavili izvještaj o implementaciji Kodeksa prakse za dezinformacije

Google, Meta, Microsoft i TikTok dostavili izvještaj o implementaciji Kodeksa dobre prakse za suzbijanje dezinformacija

Platforme su se obavezale da će svakih šest mjeseci donijeti izvještaje o radnjama koje su poduzele u skladu sa Kodeksom. 

foto: Unsplash / Ilustracija

Potpisnice Kodeksa dobre prakse za suzbijanje dezinformacije - Google, Meta, Microsoft i TikTok - dostavile su Evropskoj komisiji drugi set izvještaja o implementaciji Kodeksa kojim pružaju uvid u radnje koje su poduzele u borbi protiv dezinformacija, objavila je Evropska komisija.

Platforme u izvještajima navode i napore koje čine kako bi obezbijedile zaštitne mjere u pogledu novih generativnih sistema umjetne inteligencije (artificial intelligence AI) u svojim uslugama, s obzirom na potencijal koji AI ima na stvaranje i širenje dezinformacija.

Pored navedenog, potpisnice u izvještajima uključuju i uvid u radnje koje su poduzele u cilju smanjenja dezinformacija u vezi sa ratom koji Rusija vodi u Ukrajini.

Prema dostavljenim izvještajima, Google je u prvoj polovini 2023. spriječio više od 31 milion eura od oglašavanja da dospije na aktere dezinformacija u Evropskoj uniji (EU). Takođe, Google je prikazao 20.441 politički oglas u EU u vrijednosti od skoro 4,5 miliona eura, dok je odbio 141.823 politička oglasa zbog neuspjeha u procesu provjere identiteta.

Meta je izvijestila da je više od 40 miliona sadržaja dobilo oznaku za provjeru činjenica na Facebooku, a preko 1,1 milion na Instagramu. Navodi i da 95 posto korisnika koji naiđu na sadržaj sa oznakom upozorenja biraju da ne kliknu na njih, a 37 posto korisnika na Facebooku i 38 posto na Instagramu koji su namjeravali podijeliti označeni sadržaj se odluči da ne podijeli nakon što vidi upozorenje.

TikTok je izvijestio da 29,93 posto korisnika otkazuje dijeljenje sadržaja kada naiđe na oznaku “neprovjereni sadržaj” na platformi. Takođe, 140.635 videa koji imaju više od milijardu pregleda uklonjeno je sa platforme zbog kršenja standarda o dezinformacijama.

U izvještaju Microsofta navodi se da je više od 6,7 miliona lažnih LinkedIn naloga spriječeno ili ograničeno u EU u prvoj polovini 2023.

Google je, prema izvještaju, između januara i aprila 2023. ukinuo 411 kanala na YouTubeu i deset blogova koji su bili uključeni u operacije koordinisanog uticaja povezanog s Agencijom za istraživanje interneta (IRA) koju sponzoriše Rusija.

Meta je istakla da je proširila svoja partnerstva za provjeru činjenica na 26 partnera koji pokrivaju 22 jezika u EU, te sada uključuje i češki i slovački.

TikTokovi napori za provjeru činjenica pokrivaju ruski, ukrajinski, bjeloruski i 17 evropskih jezika, uključujući i novo partnerstvo s Reutersom. U tom kontekstu, provjerena su 832 videa vezana za rat, od kojih je 211 uklonjeno.

Microsoft navodi da je Bing Search ili promovisao vjerodostojne informacije ili je snizio manje vjerodostojne informacije u odnosu na 798.180 upita za pretraživanje koji se odnose na krizu.

Izvještaji su dostupni na stranici Centra za transparentnost Kodeksa, koji su uspostavili i održavaju potpisnici Kodeksa.

Potpisnice se obavezuju da svakih šest mjeseci donose izvještaje o radnjama koje su poduzele u skladu sa Kodeksom.

Sljedeći set izvještaja trebao bi biti objavljen početkom 2024. i uključivat će informacije i podatke koji pokrivaju drugu polovinu 2023. i trebao bi pružiti daljnji uvid u implementaciju Kodeksa. Ti izvještaji će takođe sadržavati informacije o tome kako potpisnici pripremaju i uvode mjere za smanjenje širenja dezinformacija uoči izbora u EU 2024. godine, dok će nastaviti da izvještavaju o svojim naporima u kontekstu rata u Ukrajini.

Kodeks dobre prakse za suzbijanje dezinformacija je skup regulatornih standarda i podržava Akt o digitalnim uslugama koji nameće stroga pravila o moderiranju sadržaja na prostoru EU.

Deutsche Welle (DW) piše da iako platforma X, ranije poznata kao Twitter, nije potpisnica Kodeksa prakse, ta društvena mreža je, kako je u utorak izjavila potpredsjednica Evropske komisije Vera Jourova, najveći izvor lažnih vijesti, te ima “najveći omjer dezinformacijskih objava”.

Jourova je kazala da to što je kompanija Elona Muska izašla iz Kodeksa prakse, ne znači da je “isključena”.

Izvor: Evropska komisija, DW

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.