Istraživanje: Javni TV servisi u digitalnom dobu
Istraživanje: Javni TV servisi u digitalnom dobu
MEDIACENTAR Sarajevo i SEENPM su objavili rezultate regionalnog istraživanja o ulozi i razvoju javnih tv servisa u digitalnom dobu. Analizirane su mogućnosti i strategije u pet zemalja jugoistočne Evrope, te identificirana sredstva i aktivnosti koja su potrebna kako bi se omogućio kontinuiran razvoj javnih medija u digitalnom okruženju. Rezultati istraživanja su dostupni online.
U zemljama jugoistočne Evrope proces digitalizacije i konvergencije, jačanje konkurentnosti komercijalnog sektora, kao i još uvijek nedovršena tranzicija iz državnih u javne medije u pojedinim zemljama predstavljaju veliki izazov i postavljaju brojne programske poteškoće medijima koji su dužni obezbijediti sadržaje od javnog interesa. Iako su širom Evrope debate o svrsishodnosti javnih servisa česte, ovo istraživanje je krenulo od pretpostavke da ćemo i u budućnosti imati potrebu za programima od opštedruštvenog interesa, te da komercijalni emiteri neće biti u mogućnosti da sami zadovolje potrebe za takvim sadržajima.
Imajući u vidu značaj održivosti i razvoja javnih medija, Mediacentar Sarajevo i Mreža za profesionalizaciju medija u jugoistočnoj Europi (SEENPM) su prepoznali potrebu za iscrpnom analizom trenutne situacije, mogućih transformacija na medijskoj sceni, te pokrenuli regionalno istraživanje o ulozi i razvoju programa javnih tv servisa u digitanom dobu. Istraživanje je obuhvatilo pet zemalja iz regiona: Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju.
Svaka od studija
je analizirala:
- spremnost tržišta da se suoči sa novim izazovima, medijsku scenu i trendove u promjenama navika publike / korisnika;
- postojeći regulativni okvir, državne politike i njihove uloge u procesu digitallizacije;
- javne tv servise, njihove pozicije u društvu i na tržištu, te njihov strateški pristup novim trenovima;
Rezultati istraživanja će biti objavljeni i u publikaciji koju uređuju Miklós SÜKÖSD i Adla ISANOVIĆ (ur.). Public Service Television in the Digital Age: Strategies and Opportunities in Five South - East European Countries.”(Javni televizijski servis u digitalnom dobu: Strategije i mogućnosti u pet zemalja jugoistočne Evrope) a čiji je izdavač Mediacentar Sarajevo (2008).
Pored tekstova autora i autorica iz pet zemalja koje su obuhvaćene istraživanjem, u elektonskoj verziji dostupan je i regionalni pregled:
„Neizvjesna budućnost: Javni televizijski servis i digitalno doba u pet zemalja Jugoistočne Evrope/ Uncertain Future: Public Service Television and the Digital Age in Five Southeast European Countries” Adla Isanović i Miklós Sükösd
”Mogu li tehničke potrebe diktirati kulturološki i javni interes? Program javnog servisa i digitalna era u Sloveniji” /“Can Technical Needs Dictate Cultural and Public Interest? Public Service Programming and the Digital Age in Slovenia” Marko MILOSAVLJEVIČ
„Javni televizijski servis u Bugarskoj na kraju analognog doba“/”Public Service Television in Bulgaria at the End of the Analog Age”, Orlin SPASSOV
“Od transmisije do javnog dobra: Medijska politika za digitalno doba u Hrvatskoj”/“From Transmission to the Public Good: Media Policy for the Digital Age in Croatia” Zrinjka PERUŠKO and Helena POPOVIĆ
“Kasni počeci digitalne televizije u Srbiji” / “The Late Beginning of Digital Television in Serbia” Mirjana MILOŠEVIĆ and Tanja PETROVIĆ
„Hoće li televizija prenositi digitalnu revoluciju? Razmišljanja o budućnosti programa javnih servisa u Bosni i Hercegovini“/ “Will the Digital Revolution Be Televised? Concerns About the Future of Public Service Programming in Bosnia and Herzegovina” Adla ISANOVIĆ
Projekat “Javni TV servisi i digitalno doba” dio je šire inicijative Mreže za profesionalizaciju medija u jugoistočnoj Europi (SEENPM), koju finansira International Media Support.