Nepisana pravila korištenja društvenih mreža
Nepisana pravila korištenja društvenih mreža
26/08/2015
Korištenje različitih društvenih mreža podrazumijeva i određena jednostavna (nepisana) pravila. Buffer.com prikupio je neke od njih.
Foto: Pixabay
SVE MREŽE
1. Možete dijeliti sadržaje nekoliko puta dnevno ali ih rasporedite sa razmacima od po nekoliko sati. Istraživanja su pokazala da su naleti postova (tzv. bursts) najčešći razlog blokiranja i prestanka praćenja određenih profila na društvenim mrežama.
2. Odgovorite na sve komentare što prije. Prema nekim anekatama, preko 50% korisnika očekuje odgovor na pitanje postavljeno na društvenim mrežama u roku od sat vremena, pri čemu se Twitter smatra najbržom mrežom.
3. Savladajte umjetnost hashtaga. Jedan hashtag je u redu, deset ne. Vodič web sajta The Next Web preporučuje 1-3 hashtaga po postu, ali ovo zavisi o kojoj mreži se radi. Korištenje hashtaga se ne preporučuje na Pinterestu i Facebooku, gdje oni čak umanjuju angažman korisnika. Na Instagramu se idealnim brojem hashtagova smatra 11.
4. Uvijek imajte na umu pravilo 80/20. Prvo zabavite i informišite vašu publiku, promocija vaših proizvoda/usluga je na drugom mjestu.
5. Koristite prvo lice množine kada govorite o svojoj organizaciji.
TWITTER
6. Nemojte automatski slati direktne poruke (DM) ljudima koji vas zaprate na Twitteru. Ova praksa je bila popularna u ranim danima korištenja Twittera ali se danas smatra neiskrenim vidom automatizirane komunikacije.
7. Nemojte iskoristiti svih 140 karaktera Twitterovog limita. Ostavite prostora da vas ljudi mogu retvitati uz komentar. Smatra se da je, upravo iz ovog razloga, idealna dužina tvita 70-100 karaktera.
8. Nemojte "kidnapovati" hashtag druge organizacije. Korištenje popularnog hashtaga druge organizacije ili branda umanjuje vrijednost i njihovog hashtaga i vašeg branda/organizacije.
9. Ne kupujte folovere. Ova se praksa, iako neki tvrde da je uspješna, smatra neetičnom.
10. Nemojte pretrpavati tvitove ključnim riječima. Dobar test za kreiranje tvita je - kako bi zvučao da ga nekome izgovorite u lice?
FACEBOOK
11. Nemojte lajkati svoj vlastiti post. Iako "lajkanje" posta koji ste upravo plasirali može udvostručiti njegovo pojavljivanje u korisničkim vijestima, ova metoda ostavlja pomalo očajnički utisak.
12. Nemojte postavljati ili tagovati slike fanova, mušterija ili zaposlenih bez dozvole. Neki vodiči za korištenje društvenih medija čak preporučuju pribavljanje pismene dozvole za objavljivanje fotografija osoba na Facebook stranicama. Budite pažljivi, objavljivanje fotografija bez dozvole povlači određena (validna) pitanja o privatnosti.
13. Nemojte tagovati ljude ili FB stranice koje nisu relevantne za vaš post. Kada tagujete osobu ili Facebook stranicu u svom postu, oni o tome dobiju obavještenje, te neki koriste ovu taktiku da privuku dodatnu pozornost. Ovo je još jedna metoda koja možda ponekad donosi rezultate ali je sumnjive vrijednosti.
14. Nemojte tražiti lajkove, komentare ili dijeljenje posta. Popularna taktika koju Facebook sada prepoznaje kao metodu promocije i koja sada zapravo umanjuje vidljivost postavljenog sadržaja.
LINKEDIN
15. Personalizirajte zahtjeve za prijateljstvo. Recite im ZAŠTO se želite povezati. Korisnici češće prihvataju personalizirane zahtjeve za prijateljstvo koji objašnjavaju razlog javljanja.
16. Kada uspostavite vezu, pošaljite pozdravnu poruku. Ovaj savjet treba koristiti s mjerom, rezervisati ga za posebno utjecajne korisnike ili na drugi način izabrati kome šaljete pozdravne poruke - za korisnike koji se povezuju sa velikim brojem ljudi, pozdravne poruke mogu proizvesti negativan efekat.
17. Nemojte se pridruživati grupama i odmah im se početi "prodavati". Poštujte dinamiku grupe u koju ste se učlanili. Učestvujte u njenom djelovanju prije nego što počete reklamirati vlastite proizvode/usluge.
18. Ne ignorirajte profesionalni ton ove mreže. Imajte na umu zlatno pravilo korištenja društvenih mreža: prilagodite sadržaj mreži. LinkedIn je mreža koja okuplja profesionalce i najpopularniji sadržaj se prilagođava tome.
15. Personalizirajte zahtjeve za prijateljstvo. Recite im ZAŠTO se želite povezati. Korisnici češće prihvataju personalizirane zahtjeve za prijateljstvo koji objašnjavaju razlog javljanja.
16. Kada uspostavite vezu, pošaljite pozdravnu poruku. Ovaj savjet treba koristiti s mjerom, rezervisati ga za posebno utjecajne korisnike ili na drugi način izabrati kome šaljete pozdravne poruke - za korisnike koji se povezuju sa velikim brojem ljudi, pozdravne poruke mogu proizvesti negativan efekat.
17. Nemojte se pridruživati grupama i odmah im se početi "prodavati". Poštujte dinamiku grupe u koju ste se učlanili. Učestvujte u njenom djelovanju prije nego što počete reklamirati vlastite proizvode/usluge.
18. Ne ignorirajte profesionalni ton ove mreže. Imajte na umu zlatno pravilo korištenja društvenih mreža: prilagodite sadržaj mreži. LinkedIn je mreža koja okuplja profesionalce i najpopularniji sadržaj se prilagođava tome.
19. Uvijek +spomenite korisnike kada komentarišete na njihove postove. Ovo onima koji su objavili post pomaže da prate odgovore korisnika i pristojan je način da se da se pripiše autorstvo.
20. Kada dijelite post, prvo mu dodajte svoj komentar. Postovi na Google+ mreži imaju nešto drugačiju formu od ostalih i često liče na mini blog postove gdje korisnici prvo izražavaju svoje mišljenje o temi/postu pa tek nakon toga, odvojeno crticama, dodaju linkove.
21. Podijelite svoj sadržaj u Google krugovima. Postavljanje sadržaja u određene Google krugove je kao slanje direktne poruke njihovim članovima i dobar način targetiranja određene publike.
22. Koristiti Google+ opcije za formatiranje teksta.
PINTEREST
23. Nemojte zaboraviti kreirati dobre opise za vaše "pinovane" postove. Kreiranje dobrog opisa koji koristi obilje ključnih riječi pomaže korisnicima da otkriju nove pinove.
24. Uvijek dajte link i atribuciju na izvor sadržaja. Slike se online često dijele bez navođenja izvora, te autori ne dobiju priznanje za svoje djelo. Najbolje je pinovati sliku sa izvorne lokacije, umjesto sa nekog od sajtova koje su je preuzele.
25. Nemojte koristiti slike koje nemaju veze sa vašim sadržajem samo da biste dobili više pinova ili klikova. Ova taktika će vam možda donijeti klikove ali ne i lojalnost posjetitelja. Ostavlja loš utisak na korisnike.
23. Nemojte zaboraviti kreirati dobre opise za vaše "pinovane" postove. Kreiranje dobrog opisa koji koristi obilje ključnih riječi pomaže korisnicima da otkriju nove pinove.
24. Uvijek dajte link i atribuciju na izvor sadržaja. Slike se online često dijele bez navođenja izvora, te autori ne dobiju priznanje za svoje djelo. Najbolje je pinovati sliku sa izvorne lokacije, umjesto sa nekog od sajtova koje su je preuzele.
25. Nemojte koristiti slike koje nemaju veze sa vašim sadržajem samo da biste dobili više pinova ili klikova. Ova taktika će vam možda donijeti klikove ali ne i lojalnost posjetitelja. Ostavlja loš utisak na korisnike.
26. Nemojte pinovati samo svoj materijal. Možete kreirati posebne "table" na koje postavljate samo svoj sadržaj, a van toga postavljajte i sadržaje sa drugih mjesta na webu.
27. Nemojte od ljudi tražiti da vas prate ili koristiti hashtagove poput #tagsforlikes – to je neprofesionalno. Kao i na Facebooku, zahtjevi za lajkovima se smatraju neprofesionalnim i, iako Instagram nema algoritam za feed i ovo neće utjecati na vidljivost vašeg sadržaja, ostavlja loš utisak o vašoj organizaciji/brendu.
28. Nemojte pretjerivati s postavljanjem slika. Niko ne voli da mu jedan korisnik preuzme cijeli feed. Idealna frekvencija postavljanja sadržaja na Instagram nije čvrsto određena - neka istraživanja pokazuju da velike kompanije postavljaju 1-2 slike dnevno, dok drugi dijele i preko 10, ne narušavajući broj i angažman korisnika.
29. Koristite hashtagove koji odgovaraju vašoj organizaciji. Zlatni broj hashtagova je 11. Instagram je mreža na kojoj "nekažnjeno" možete koristiti više hashtagova nego na bilo kojoj drugoj. Podaci koje je prikupio Track Maven pokazuju da slike sa 11 ili više hashtagova izazivaju najviše reakcija korisnika.
Tekst "29 Most Common Social Media Rules: Which Ones Are Real? Which Ones Are Breakable?" izvorno je objavljen na web sajtu Buffer.com.