Nemoguće je da 1,4 miliona korisnika griješi

Nemoguće je da 1,4 miliona korisnika griješi

Kako jedna medijska kuća uspješno koristi prisustvo na Facebook-u kao dio svoje online strategije.

 

˝Psuju kao kočijaši, ali su jako pametni,˝

Tako je strateg NPR-a [National Public Radio – javni servis u SAD, prim.red.] Andy Carvin opisao 1,4 miliona korisnika koji ostavljaju komentare i razmjenjuju priče preko NPR-ove stranice na društvenoj mreži Facebook. Ova stranica – koju je napravio jedan ljubitelj NPR-a iz Ujedinjenog Kraljevstva – jedan je od popularnijih medija na Facebook-u.

Carvin je govorio o NPR-ovom pristupu Facebook-u na medijskom događaju pod pokroviteljstvom udruženja ONA u sjedišu kompanije Facebook u Palo Altu.

˝Imamo bolje komentare na Facebook-u nego na vlastitom sajtu˝, odgovorio je Carvin na pitanje iz publike da li je NPR oklijevao da preusmjeri angažman publike za sopstvenog, glavnog sajta, na vanjski.

Kako Carvin kaže, djelimični razlog tome je što su komentari na sajtu NPR.org često ispolitizirani i polarizirani, a odjeljci sa komentarima su neprestano zatrpani spamom. Autori mnogih priloga – naročito oni koji izvještavaju iz inostrantva – jednostavno ne mogu moderirati komentare čitalaca i odgovarati na njih, te tako razvijati komunikaciju i graditi zajednicu. Međutim, blogovi NPR-a su moderirani, pa je na njima razvijenija komunikacija i interaktivnost.

Carvin ističe i važnost očekivanja koja ima publika: ˝Oni još uvijek naš sajt vide kao sajt za čitanje vijesti˝. S druge strane, Facebook je mjesto na webu na kojem su ljudi navikli da pričaju sa prijateljima i rodbinom.

Upravo su zbog toga razgovori na NPR-ovom profilu na Facebook-u ponekad iznenađujuće intimni, kaže Carvin. Priča o mrtvorođenčadi, naprimjer, privukla je komentare na desetine porodica koje su iznijele svoja iskustva. ˝Na našem sajtu se to nije desilo˝, kaže Carvin.

Broj posjeta [pageviews, prim.red.] NPR-ovom profilu na Facebook-u sa drugih stranica je porastao sa 1,5 miliona na 4,5 miliona mjesečno, kaže Carvin. Nekada su ove posjete dolazile uglavnom od klikova na linkove koje je postavljao NPR, ali sada gotovo polovina dolazi sa linkova koje fanovi sami razmjenjuju.

Carvin i njegov tim na Facebook obično ne postavljaju glavne ili udarne vijesti. Prije nego što postave nešto na Facebook, Carvin kaže da prvo sebi postave pitanje: “Da li će naši prijatelji pričati o ovoj temi?”.

Ispostavilo se da posjetioci NPR-ovog profila na Facebook-u vole umjetnost i kulturu, kao i multimedijalne priče sa video-materijalom (međutim, ono što iznenađuje je da ne vole audio-materijal). U anketi koju je NPR proveo među čitaocima koji ih prate preko Facebook-a dobijeni su odgovori od 40.000 ispitanika, što je najveći broj ispitanika u jednoj NPR-ovoj anketi do sada. Anketa je pokazala da su NPR-ove priče na teme u vezi s naukom izuzetno popularne na Facebook-u, ali teme u vezi s tehnologijom nisu. Međutim, pokazala se i doza licemjerstva: iako su ispitanici koji prate NPR preko stranice na Facebook-u tvrdili da cijene vijesti iz vanjske politike i ekonomije, često te vijesti uopšte i ne otvore.

Anketa je također pokazala da čitaoci smatraju ton komentara na Facebook-u primjerenim i pored svih psovki, kao i da im 7 do 10 objavljenih priča dnevno nije previše. Čitaoci koji NPR prate preko Facebook-a ujedno su i najvjerniji slušaoci ovog radija jer 70 % njih sluša neku od lokalnih stanica NPR-a, te provedu barem dva sata dnevno slušajući NPR-ov program. 55% njih redovno posjećuje NPR-ov web sajt.

Drugim riječima, NPR-ov profil na Facebook-u je komplementaran drugim oblicima konzumiranja NPR-ovih vijesti, a na zamjena za njih.

Iako je Carvin – veoma ljubazno, s obzirom na mjesto događaja – izjavio da je novinarima Twitterova opcija pretraživanja korisnija od Facebook-ove, ipak je rekao i da je Facebook stranica postala ˝jedan od najvažnijih alata za traženje izvora.˝ NPR postavlja tri ili četri upitnika sedmično i ispituje, naprimjer, nezaposlene dvadesetogodišnjake koji su spremni razgovarati sa njihovim novinarima o vlastitim iskustvima. A ispostavilo se da čitaoci koji NPR prate preko Facebook-a vrlo rado odgovaraju njihovim novinarima. Obično jedan upitnik ispuni 750 do 800 korisnika, kaže Carvin. Rijetko se desi da dobijemo manje od 300 odgovora.

Jedna od najvažnijih odluka koju je donio NPR je da dozvole korisnicima da odluče o tonu komentara. ˝Smatramo da je stranica njihova koliko i naša", kaže Carvin, "ako oni žele psovati kao kočijaši [mogu]. Mi nećemo zabraniti komentare samo zato što neko psuje ili je drzak. "Osoblje NPR–a će izbrisati sve komentare koji sadrže govor mržnje, ali će kritičke komentare ostaviti. A korisnici Facebook-a se često i sami pobrinu za trolove i lažne profile tako što ih lično prijave Facebooku.

Što se tiče kritike samog NPR-a, kaže Carvin, i u tome su uspjeli uspostaviti ravnotežu. Korisnici ne mogu postavljati ništa na zid NPR-a na Facebooku jer se tu nalaze samo zvanično objavljeni članci. Međutim, imaju apsolutnu slobodu da upravljaju sekcijom ˝Diskusije˝  – tako da korisnici koji i dalje žele blatiti NPR zbog toga što su otpustili Juana Williamsa to mogu slobodno uraditi, ali na tom mjestu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tekst je preuzet, preveden i objavljen na MC Online uz odobrenje bloga Nieman Journalism Lab, gdje je objavljen pod naslovom ‘1.4 million fans can’t be wrong: NPR’s Facebook page’

 

Svako dalje korištenje i distribucija ovog teksta podliježe uvjetima korištenja sadržaja Nieman Journalism Lab-a koji su u cjelosti dostupni na sajtu www.niemanlab.org.

 

Oprema teksta: Redakcija MC Online.