Modeli finansiranja i preživljavanja

Modeli fnansiranja i preživljavanja

Modeli finansiranja i preživljavanja

Potrebno je naučiti kako funkcioniraju ekonomija i portali kako bi se rad na njima učinio održivim, rečeno je između ostalog na trećoj sesiji Foruma digitalnih medija, koji se održava u Mediacentru u Sarajevu.

Direktor komunikacijske agencije Fabrika Senad Zaimović kaže da je danas veoma lako osnovati digitalni medij, ali je isto tako veoma lako i propasti.

“Današnja publika teži banalnom, trivijalnom. Pokušali smo napraviti kombinaciju trivijalnog i ozbiljnog, kako bi ogromna masa sa društvenih mreža postala konzument sadržaja koje objavljujemo. Dakle da došavši na ono trivijalno, konzumira i nešto ozbiljno i kvalitetno”, navodi Zaimović, govoreći o portalu www.radiosarajevo.ba

Marketing web portala, smatra on,  mora dati publici ono što ih trenutno interesuje.

“Danas novinari moraju biti obučeni ne samo postavljaju tekstove, već da ih ujedno i dijele na društvene mreže, te da ih šire dalje prema publici”, dodaje Zaimović.

Eric Karstens iz Evropskog centra za novinarstvo navodi da se digitalni mediji nalaze u teškom položaju kada je riječ o finansiranju, jer još uvijek važe pravila koja se odnose na tradicionalne medije.

"Grantovi su nezgodni, jer zahtijevaju dostavljanje veoma detaljnih izvještaja o tome na šta smo potrošili i najmanji dio novca.Većina grantova vam ne dozvoljava da zarađujete. Teško je započeti nove projekte”, objašnjava on.

Prema njegovom mišljenju, u svemu tome, veliki problem je i sa novinarskim integritetom, jer postoji zid između donatora, potraživača i novinara koji radi na priči.

“Postoje medijske alatke koje zarađuju, vjerovali ili ne, na prodaji simpatičnih majica na netu. Naravno da medijske organizacije mogu raditi PR. Zašto ne bi bile potpomognute savjetima o tome?”, pitao je on.

Ante Magzan, predsjednik uprave kompanije Adriatic Media iz Hrvatske, kaže da je bitno tokom kreiranja projekta znati prihode i rashode, kako bi uspješno realizovali svoje ideje.

"U Hrvatskoj ima dovoljno dobrih medija koji su pokleknuli i počeli  primati novac iz nekih alternativnih izvora koji nisu transparentni  u odnosu na legalne izvore novca", kaže Magzan.On smatra da je bitno napraviti dobar, "zdrav" brend, te da on, ukoliko nije dovoljno prepoznat, ničemu ne služi.

"Bitno je odmah na početku uložiti u prepoznatljivost brenda. Pri stvaranju medija potrebni su i drugi, ne samo novinari, već ljudi sa specifičnim zanimanjima."

Posljednji panel prvog dana konferencije završen je dinamičnom diskusijom o oglašavanju na online medijima i iskustvima sa paywall rješenjima. Komentare publike i učesnika konferencije Forum digitalnih medija 2014 možete pratiti na #DMFSarajevo

Konferencija je organizovana uz podršku USAID-ovog projekta Jačanja nezavisnih medija SIM kojeg implementira Internews BiH te Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u BiH OPA.