Istraživanje: Mediji trebaju ignorisati ISIS-ovu propagandu

Istraživanje: Mediji trebaju ignorisati ISIS-ovu propagandu

Istraživanje: Mediji trebaju ignorisati ISIS-ovu propagandu

Medijske organizacije trebaju ignorisati propagandu Islamske države ili je u prenosima jasno označiti kao takvu, zaključak je istraživanja koje je objavio australijski Lowy Institute. 

Foto: Lowy Institute for International Policy

Medijski odjel ISIS-a ima jasno definisanu strategiju manipulacije mainstream medija i eksploatiše praznine u dotoku informacija nastale kao posljedica činjenice da je izvještavanje iz Sirije i Iraka opasno za novinarske ekipe, zaključeno je u istraživanju australijskog instituta za međunarodnu politiku Lowy, objavljenom krajem februara 2016. godine.

“Svjesni su dnevnog ciklusa vijesti i toga šta je vrijedno izvještavanja, i kroje svoje materijale prema tim prinicipima. Islamska država uspijeva da u značajnoj mjeri kontroliše način na koji ih se predstavlja i doživljava," kaže Lauren Williams, autorica istraživanja koje se bavi manipulacijom ISIS-ove snažne medijske propagande na zapadne medije.
 
Williams dalje navodi da je u medijima potrebno usvojiti bolji kritički pristup prema tvrdnjama i materijalima koji dolaze od ISIS-a, te da je uloga mainstream medija kao moguće platforme za priče povratnika i protivnika ISIS-a nedovoljno iskorištena.
 
U idealnim uslovima, smatra autorica, snimke, tvitove i saopštenja koja dolaze od ISIS-a mediji bi sasvim ignorisali, no ona je svjesna da vijesti o Islamskoj državi imaju komercijalnu vrijednost na medijskom tržištu te savjetuje medije da takve sadržaje jasno obilježe, navodeći primjer određenih francuskih medija koji su ISIS-ove video snimke počeli objavljivati sa jasno istaknutom oznakom "propaganda".