Twitter se nalazi među deset najposjećenijih web stranica, a nakon Facebooka druga je najposjećenija društvena mreža u cijelome svijetu na kojoj tviteraši svake sekunde objave 9 100 tvitova. U sedam godina postojanja, ovaj servis za mikro bloganje odlično je prihvaćen od strane korisnika zbog svoje jednostavnosti ali i često potrebne kreativnosti jer ponekad je prava umjetnost misli ugurati u samo 140 znakova.
Ne mogu reći da sam prevelik fan ove društvene mreže, no Twitter najviše koristim kao zamjenu za RSS feed i uglavnom pratim stručne ljude koji prenose svoja iskustva i znanja putem svojih profila. Ako ste i vi na Twitteru, a zanimaju vas teme iz područja medija, novinarstva, društvenih mreža i marketinga, donosimo 10 zanimljivih i stručnih tviteraša koje biste trebali pratiti.
Iz impozantne i bogate biografije Jeffa Jarvisa svakako treba izdvojiti da je on profesor novinarstva u New Yorku, kolumnist iz područja novih medija za britanski Guardian, autor knjiga What Would Google Do?, Public Parts: in the digital age improves the way we work and live i Gutenberg the Geek…i još mnogo toga. World Economic Forum Jarvisa je 2007. i 2008. godine proglasio jednim od 100 medijskih lidera u cijelome svijetu. No, većini je vjerojatno napoznatiji po svom utjecajnom blogu
Buzzmachine na kojem piše o medijima, novinarstvu, novim komunikacijskim trendovima i izazovima. Možda je ovo nekoliko dobrih razloga da se nađete među njegovih 125 000 pratioca.
Ako ste čuli za pojam ‘murketing’ tada znate tko je Rob Walker! Murketing je, naime, skovao Rob spojivši u njemu pojmove mutan i marketing koji su utkani u nove marketinške alate te sve manje uključuju direktnu prodaju, a više se fokusiraju na stvaranje identiteta i publiciteta. Pojam postaje šire poznat nakon 2008. godine kada je izdana Walkerova knjiga Kupujem se – Tajni dijalog između onog što kupujemo i onog što jesmo, u kojoj čitatelje kroz niz primjera poznatih i manje poznatih brendova upoznaje sa svijetom marketinga ali i kulturne antropologije te otkriva zašto smo danas, više nego ikada, ono što kupujemo, i obrnuto.
“U marketingu se nalazite iz jednog razloga: da biste rasli – vi, vaša tvrtka, reputacija, utjecaj, klijenti i profit” – tako barem kaže Mark Schaefer, autor bloga
Businessesgrow. S 30-godišnjim iskustvom u marketingu i prodaji te posebnim zanimanjem za marketing na društvenim mrežama i internetu, Schaefer zasigurno ima za podijeliti korisne savjete. A za razliku od mnogih utjecajnih i poznatih tviteraša, ovaj će vam vrlo vjerojatno uzvratiti te vas također zapratiti. :)
Blog Heidi Cohen postao je ‘must read’ gotovo svakoga tko prati trendove iz područja novih medija i marketinga. Na ovoj virtualnoj destinaciji Heidi na temelju vlastita iskustva isporučuje sadržaje i savjete: od kreiranja bloga, dobrih društveno-mrežnih primjera iz prakse ili o content marketingu.
Na njegovom službenom Twitter profilu piše da je kreativni direktor i predavač koji živi i diše za marketing, brendiranje i društvene medije. A razlog zašto ga rado pratim su korisni i inspirativni tvitovi poput: “It doesn’t matter if you believe in social media. This matters: What is your target audience doing right now, and how do you connect with them.” ili “Creative people are cursed. They see and sense things common people don’t. And they spend their entire life making sense of it all.”
Da, i on je tu – ‘The anti Christ of Silicon Valley’, kako samog sebe opisuje na Twitteru. Za mnoge, a pogotovo za milenijsku generaciju, Andrew Keen je radikalan u svojim stavovima o novim medijima i često je kritiziran zbog toga. Niz takvih stavova iznio je prije nekoliko godina u knjigi Kult amatera gdje opisuje kako blogovi i društvene mreže loše utječaju na ekonomiju, kulturu i vrijednosti jer sadržaje stvaraju korisnici, uglavnom amateri. Njegova glavna teza je da pojavom weba nestaju eksperti jer danas svatko može biti ‘stručnjak’, a smatra da je internet preplavila prosječnost. Radikalan ili ne – odlučite sami. Meni osobno je interesantan upravo zbog drugačijeg i kritičkog pogleda na nove medije i njihovog utjecaja te mogućih posljedica.
Billa sam počela pratiti kada sam spazila da imam novog followera s njujorškom adresom, a uz to sam dobila i zahvalu zbog dijeljenja njegovog članka o Facebook stranici
Humans of New York (koja je inače najbolje što postoji na Facebooku:). Osim toga, simpatično je prokomentirao kako voli Hrvatsku! Bill je kolumnist na portalu Inc.com, autor je nekoliko knjiga i
ghostwriter. Tvita o poduzetništvu, biznisu, marketingu i društvenim mrežama.
Prije nekoliko godina googlajući sam naišla na koncept projekta
Liquid newsroom iza kojeg stoji upravo Steffen Konrath. Projekt je zamišljen kao otvorena online redakcija u kojoj su okupljeni svi relevantni izvori o pojedinoj temi jer u moru informacija teško je razabrati one izvore na koje treba obratiti pažnju. Zainteresirala me ideja i ubrzo nakon što sam se pridružila Twitteru, počela sam ga pratiti. Ako ga i vi zapratite, možete očekivati mnoštvo korisnih linkova iz područja novinarstva i medija.
Copyblogger je pokrenut 2006. godine kao one-man blog kojeg je činio Brian Clark, a danas ima tim online i marketinških stručnjaka koji pišu blogove i knjige te drže seminare o content marketingu. Na Twitteru ćete naći linkove na korisne tekstove, uz pokoju šalu od strane Briana Clarka.
Kako kreirati idealan blog, što se događa kada je Twitter account hakiran ili kako dobiti što više retvitova – neki su od savjeta koje Jeff Bullas daje putem svog
bloga. Kroz detaljne postove dat će vam usmjerenja prema onome što svi traže online: kako tvrtku i brend učiniti vidljivima i uspješnijima u zakrčenom internetskom prostoru.