10 ključnih vještina za web novinare u 2014.
10 ključnih vještina za web novinare u 2014.
Digitalne tehnologije se stalno mijenjaju, a novinari koji rade u digitalnom okruženju uvijek moraju savladavati nove vještine i alate. Portal Journalism.co.uk je sastavio listu od 10 ključnih vještina čijem bi razvoju web novinari trebali posvetiti pažnju u 2014.
Foto: danielmoyle/Flickr
1. Provjerite i potvrdite
Biti u mogućnosti provjeriti informaciju usred izvještavanja o udarnim vijestima, kada se glasine i neprovjerene informacije šire društvenim mrežama, dragocjena je vještina koju novinari stalno razvijaju. Bilo da se radi o datumu ili lokaciji slike ili videa ili potvrdi izjava svjedoka događaja, uloga novinara u dolaženju do istine nije ništa manje važna u digitalnom okruženju. Pored tradicionalnih načina, danas su novinarima na raspolaganju i različiti digitalni alati koje omogućuju da se, naprimjer, istraži istorija neke slike ili video snimka. Preporučuje se korištenje Google Image Search-a (postoji i Google Chrome dodatak koji omogućava potragu jednim klikom), te alata poput TinEye i web sajta Snopes.com, baze "urbanih legendi interneta".
2. Naučite kako razumjeti i koristiti statistike o posjećenosti
Znate li koliko je posjeta imao zadnji članak koji ste objavili? Ako da, kako ćete iskoristiti tu informaciju? Znati pronaći, razumjeti i iskoristiti podatke o posjećenosti objavljenih sadržaja važna je vještina za svakog web novinara i blogera. Podaci o posjećenosti mogu se iskoristiti za, između ostalog, određivanje najboljeg vremena dana za objavljivanje novih članaka, dijeljenja sadržaja na određenim platformama, te kakva vrsta sadržaja najviše privlači vaše čitaoce. Alata za praćenje ovih statistika je mnogo: Google Analytics, Chartbeat, Omniture, Visual Revenue su samo neki od najpopularnijih.
3. Iskoristite svoj mobilni telefon
Protekla godina je bila značajna za potvrđivanje značaja mobilnih uređaja za izvještavanje, kako od strane novinara tako i za građane koji snimaju i dijele sadržaje ovim putem. Associate Press je početkom prošle godine putem Bambusera, aplikacije za live streaming, prenio snimak eksplozije u Pragu, BBC News je putem Instagrama prenosio 15-sekundne video klipove uragana na Filipinima, a Sky News je svoje novinare opremio smart telefonima i aplikacijom Dejero, koja bi im trebala omogućiti da se jave uživo u roku od 90 sekundi. U 2014. svaki novinar koji radi u digitalnim medijima treba znati koristiti svoj mobilni telefon za slikanje, snimanje, editovanje i dijeljenje sadržaja, te izabrati aplikacije koje mu za to najbolje odgovaraju.
4. Poboljšajte korisničko iskustvo
Korisničko iskustvo i responsivan dizajn web sajtova i aplikacija će i u ovoj godini biti trend, a očekivanja od novinara da istražuju nove načine kreiranja web priča stalno rastu. Ovo znači praćenje i testiranje novih alata i platformi za sve od kreiranja timeline-a i infografika do kompletnih multimedijalnih paketa. BBC je tako protekli mjesec najavio kreiranje posebnog News Labs tima, čiji je zadatak da istražuju inovativne i eksperimentalne načine i formate za predstavljanje sadržaja na webu.
5. Savladajte osnove data novinarstva
Data novinarstvo podrazumijeva različite vještine, od jednostavnog „čišćenja“ tabela i kreiranja grafikona do naprednijih tehnika pripreme podataka za analizu, kodiranja i kreiranja interaktivnih vizualizacija i aplikacija. Sposobnost nalaženja priče u brojevima ključna je za svakog novinara i novinari će se sa ovim oblikom rada susretati sve češće. Web novinar u 2014. mora znati koji su mu alati na raspolaganju za snalaženje u brojevima i znati koji su mu resursi na raspolaganju da uradi priču baziranu na statističkim podacima.
6. Razmislite o pronalaženju vašeg sadržaja
Odakle dolaze vaši čitaoci? Sa društvenih mreža, putem internet pretrage? Ako pratite statistike o posjećenosti, vjerovatno već znate odgovore na ova pitanja. Važno je razmisliti o sadržaju koji proizvodite i kako će on doći do određene publike. Kako oblikujete naslove, koje su ključne riječi u vašim tekstovima? Na Twitteru morate privući pažnju publike u samo 140 karaktera i za širenje sadržaja neće biti dovoljno ubaciti gomilu hashtagova. Šta funkcioniše na kojoj platformi? Stručnjaci preporučuju jasno formulisanje tweetova, uz korištenje hashtaga samo kada dodaje kontekst. Facebook je dobar izbor kada se radi o vizualnim sadržajima. Ukoliko imate veliki broj posjetilaca sa mobilnih uređaja, obratite pažnju da izgled sadržaja prilagodite čitanju/gledanju na mobilnim ekranima.
7. Budite aktivni na društvenim mrežama
Korištenje društvenih mreža za pronalaženje informacija i širenje sadržaja već je uvriježeno u svakodnevnici svakog novinara, ali koliko sami doprinosite ovoj komunikaciji? Twitter ne služi samo za reklamiranje onoga što objavite, to je mjesto interakcije i dijeljenja. Nivo i vrsta ove komunikacije će zavisiti od vrste medija i interesa vaše publike, ali, uopšteno govoreći, komunikacija sa čitateljstvom osnova je korištenja društvenih mreža. Ne treba se ograničiti na Twitter i Facebook – internet je pun specijaliziranih online zajednica i grupa koje se okupljaju oko određenih tema i interesa. Istražite ih.
8. Upravljajte svojim digitalnim prisustvom
Kada smo već kod društvenih mreža, važno je i upravljanje svim tim nalozima i profilima. Da li je vaša Twitter biografija ažurirana? Koristite li Twitter liste? Da li imate Google+ i LinkedIn profil, da li na njima naznačeno na koji način vas ljudi mogu kontaktirati? Koristite li alate koji organiziraju sve vaše naloge i automatiziraju određene akcije, poput IFTTT (If This Then That)? Prisustvo na društvenim mrežama donosi mnogo prednosti u svakodnevnom novinarskom poslu ali traži i povremenu njegu. Journalism.co.uk ima zgodnu check listu za pripreme za novu radnu godinu.
9. Sigurnost na internetu
Sigurnost na internetu bila je u protekloj godini veoma popularna tema. Novinari su uvijek morali paziti kako prikupljaju i šire informacije, pogotovo kada se radi o anonimnim izvorima, a digitalno okruženje je na ovom polju donijelo nove izazove. Naučite kako se zaštititi od hakerskih napada i sigurnosnih prijetnji na internetu.
10. Tradicionalne novinarske vještine
Na kraju, iako je ova lista posvećena digitalnim vještinama, važno je naglasiti da ove vještine treba razvijati u skladu sa tradicionalnim vještinama dobrog novinarstva i kvalitetnog pisanja. Provjeravanje informacija u digitalnom okruženju samo naglašava osnovni princip kvalitetnog novinarstva – tačnost. Kratko istraživanje o osnovnim osobinama dobrog novinara na Twitteru pokazalo je da su osobine poput kritičkog razmišljanja, znatiželje, te sposobnosti slušanja i pisanja ipak - ključne.
Članak "10 key skills for digital journalists to hone in 2014" objavljen je 7.1.2014. na web sajtu Journalism.co.uk. Kompletan članak možete pročitati ovdje.